Vážení a milí snoubenci
 
Plánujete svatbu na selském statku v krásném a klidném prostředí? 
Hledáte pro své hosty tu nejlepší kuchyni v širokém okolí?
Chcete být oddáni pod širým nebem?
Žádáte profesionální přístup a kompletní nabídku služeb na jednom místě?
 
Vážíme si rozhodnutí snoubenců uspořádat svatbu na našem statku a ctíme jejich osobnost a originalitu. Rádi vás na Statku paní Lucie osobně přivítáme. Pokud nám věnujete dvě hodiny svého času, probereme společně vaše představy o ideální svatební veselce a najdeme ten nejlepší způsob, jak vaše přání (i ta nevyslovená) naplnit.
 
Neváhejte se ozvat i s prozatím neurčitou poptávkou. Nejatraktivnější svatební termíny jsou rezervovány rok i více dopředu.
 
Těšíme se na viděnou na Statku paní Lucie.
 
Lucka a KarelVážení a milí snoubenci
 
Plánujete svatbu na selském statku v krásném a klidném prostředí? 
Hledáte pro své hosty tu nejlepší kuchyni v širokém okolí?
Chcete být oddáni pod širým nebem?
Hledáte profesionální přístup a kompletní nabídku služeb na jednom místě?
 
Vážíme si rozhodnutí snoubenců uspořádat svatbu na našem statku a ctíme jejich osobnost a originalitu. Rádi vás na Statku paní Lucie osobně přivítáme. Pokud nám věnujete dvě hodiny svého času, probereme společně vaše představy o ideální svatební veselce a najdeme ten nejlepší způsob, jak vaše přání (i ta nevyslovená) naplnit.
 
Neváhejte se ozvat i s prozatím neurčitou a nezávaznou poptávkou. Nejatraktivnější svatební termíny jsou rezervovány rok i více dopředu.
 
Těšíme se na viděnou na Statku paní Lucie.
 
Lucka a Karel

Svatby

Svatba na míru

 
Na skvělou pověst svatebních oslav na našem statku jsme hrdi. Nejsme hotel, který seká každý týden pořádá stejnou standardní svatbu se stejným menu a rautem. S každým svatebním párem diskutujeme o jejich představách a přáních, také o našich možnostech jim je vyplnit, a každá veselka je tak hodně individuální. Někdo si přeje zahradní párty, jiný více formální akci ve sněhově bílé, další zase klidné rodinné posezení. Také jsme u nás měli rockerskou svatbu s tvrdou muzikou v kůžích a s tetováním. Prostě se snažíme vyjít vstříc každému zajímavému nápadu.
 
 
Výhodou Statku paní Lucie je jeho uzavřenost, tzn. máte absolutní soukromí, nikdo vás neruší a zároveň nikoho nerušíte ani vy. Nejvyšší počet svatebních hostů jsme doposud měli 120, ale formou rautu si troufáme zvládnout obsloužit i větší počet. 
 
Fotky ze svateb jsou k dohledání na facebookovém profilu Statek paní Lucie. Kontakty na reference (nevěsty z předchozích svateb) vám rádi dáme a můžete se sami poptat.
 
Mezi nejžádanější svatební termíny patří soboty. Víkendy a státní svátky jsou vyhrazeny pro akce s minimálně 60 hosty. Menší akce jsou možné, realizujeme veselky i během pracovního týdne v úterky, středy nebo čtvrtky.
 
Svatební veselky na Statku paní Lucie pořádáme od poloviny května do poloviny října. Do poloviny května a od poloviny října už může být večer výrazně chladno, řešíme to ohřívacími plynovými hříbky, které zároveň dokáží vytvořit příjemnou atmosféru. 
 

Přijeďte se podívat

 
Nejideálnější a nejrychlejší postup je:
 
1. Zaslání požadavku s preferovaným termínem (telefonicky, e-mailem, přes FB).
2. E-mail s potvrzeným volným termínem (nebo nabídnutým alternativním) a aktualizovanými informacemi ke svatbám na statku. Termín vám na několik dnů nezávazně předrezervujeme.
3. Osobní návštěva na statku s předpřipravenými odpověďmi na otázky ze Svatebního dotazníku:
    - vše vám ukážeme a vysvětlíme
    - vy nám sdělíte své představy a přání
4. Při osobní návštěvě vám sdělíme předpokládané cenové rámce na dospělého hosta, ve kterých by se měla vaše veselka pohybovat. Pokud vám vyhovují, složíte rezervační zálohu a pošlete nám vyplněný Svatební dotazník.
5. Podle informací získaných z rozhovoru a dotazníku vám sestavíme svatební rozpočet (má 14 stránek). Garantujeme vám, že se vejdeme do cenových rámců (jestliže ne, vrátíme vám ihned rezervační zálohu zpět na účet).
5. Dohodneme se hned nebo po úpravách, rozpočet zafixujeme a můžete začít detailně plánovat.
 
Rozpočet není dogma, počítáme s vašimi úpravami, změnami či novými nápady až do svatby.
 
Srdečně u nás vítáme všechny vážné zájemce o svatbu na Statku paní Lucie. Pokud jen objíždíte různá svatební místa a dlouhé týdny mezi nimi přebíráte, ušetřete, prosíme, čas váš i náš. Děkujeme.
 

Příprava svatebního místa a dekorace

 
Pro uzavřenou společnost je statek plně rezervován od 10:00 v den svatby do 10:00 dne následujícího. 
 
Abychom vám poskytli dostatek času na sžití se se svatebním místem a realizaci vlastních dekorací, umožňujeme všem snoubencům využití statku již od 11:00 dne předcházejícího svatbě. V ten čas opouštějí statek poslední běžní hosté a vy tak máte celý den prostor na vytvoření originální výzdoby podle vašeho vkusu a představ. Hostům zůstávajícím na noc před veselkou můžeme nabídnout večeři i snídani.
 
Naopak o odstranění vašich vlastních dekorací vás požádáme do 11:00 dne následujícího po svatbě. V mimořádném případě navazující akce je potřeba uvolnit prostor stodoly a odstranit dekorace do 10:00.
 
Rozměry stodoly, návrhy na rozložení stolů a popis svatebních bran i dalšího vybavení najdete na této stránce úplně dole v Souborech ke stažení.
 
 
Při realizaci slavnostní tabule využíváme bílé ubrusy a volitelně bílé potahy na židle. Disponujeme značným množstvím dekorací a dekoračních pomůcek, které jsou vám zcela zdarma k dispozici (pokud je nepoškodíte nebo nezničíte). Vázy, vázičky, kapsy na příbory apod. používáme převážně s přírodními prvky (čiré sklo, dřevo, juta) v kombinaci s bílou. Statek je zdoben rostoucí květinovou výzdobou. 
 
Z vaší strany je potřeba zajistit řezané květiny, vlastní dekorace ve specifických barvách svatby (např. stuhy, ubrousky) a jednorázové dekorace (např. papírové pompomy, balonky). Bílá "nebesa" na trámech stodoly považujeme za jednorázové dekorace. Světelné řetězy jsou ve stodole nainstalovány napevno.
 
Nebráníme se realizaci dekorací vámi vybraným dodavatelem, případně vám můžeme na základě dobrých zkušeností profesionální dekoratérky doporučit.
 
V případě náhlého chladnějšího počasí, které může nastat v měsících květnu a říjnu, vytápíme prostor stodoly obvykle 4 ks plynových zářičů (hříbky). K rychlému nahřátí je možné využít také 2 ks plynových horkovzdušných turbín.
 
 

Přivítání na statku

 
Při obřadu na statku se svatební hosté začínají sjíždět přibližně hodinu před obřadem. Protože mohou mít za sebou několikahodinovou cestu a mnozí jedouce na svatbu ani nesnídají, je obvyklé přivítat je na svatebním místě skleničkou („welcome drink“) a něčím drobným k zakousnutí („welcome snack“). Od příjezdu k zasednutí ke slavnostní tabuli zbývá ještě dlouhá doba a je zbytečné hlavně muže vystavovat hladovému stresu.
 
Hosty vítá při vstupu do statku personál Statku paní Lucie. Součástí servisu při nájezdu hostů je obsluhovaný výčep a dostupnost nealko nápojů a kávy.
 
 
Co se týká občerstvení při vítání svatebních hostů, můžete se inspirovat v Nabídce občerstvení pro svatby a oslavy na Statku paní LucieNajdete ji na této stránce úplně dole v Souborech ke stažení. Nabídka je přehledem jídel a pochutin, které jsme již někdy připravovali a máme tak vyzkoušeno jejich pozitivní hodnocení hosty. Jedná se pouze o inspiraci, na přání umíme připravit téměř cokoliv. 
 
Výběr znamená volbu konkrétních položek občerstvení. S vhodnou skladbou podle preferencí vaší společnosti nebo tématu akce stejně jako s ideálním množstvím vám rádi poradíme. 
 
Pokud není uveden konkrétní dodavatel (např. u sladkostí) nebo to není zřejmé (např. u nápojů), pak vše připravujeme sami přímo na statku.
 

Svatební obřad

 
Naprostá většina svateb má obřad přímo na statku. Je to nejelegantnější řešení co do organizace celého slavnostního dne a pohodlí vašich hostů.
 
„Občanský“ sňatek:
Na místně příslušné matrice ve Volyni je třeba se zeptat a domluvit se, zda ve zvoleném termínu kapacitně zvládají výjezd mimo radnici. Našim hostům vycházejí ochotně vstříc. 
 
„Církevní“ sňatek:
Spadáme pod římskokatolickou farnost ve Volyni.
 
Také vám můžeme pomoci zajistit „občansko-církevní" sňatek, a to přes jedno ze dvou náboženských sdružení. Průběh a výhody různých forem svatebních obřadů vám rádi osobně vysvětlíme.
 
    
 
Kromě obřadu na statku bychom vám ze zajímavých míst v okolí doporučili:
- poutní místo Dobrá Voda v lese nad obcí
- Kalvárie v Česticích
- zámek v Dubu 
- tvrz ve Volyni
 
Několik obřadů se konalo na louce nad vsí s krásným výhledem. 
 
Informace k uzavírání sňatků od MÚ Volyně - www.volyne.eu/uzavreni-manzelstvi/d-10585.
 
K obřadu na statku máme na zapůjčení dvě slavnostní brány:
- kovovou ručně kovanou s černou povrchovou úpravou o výšce 2,7m a šířce 2m
- dřevěnou z masivu s povrchovou úpravou shodnou s vraty stodoly o výšce 2,3m a šířce 1,9m
 
Obřadní místo se nachází před stodolou. Pro sedící hosty jsou připraveny 4 dřevěné lavice, ostatní tvoří špalír. V případě potřeby lze doplnit židle. Pod vybranou bránou je umístěn zdobený bílý toaletní stolek s bílým ubrusem. Slavnostní brána je doplněna základní rostoucí květinovou výzdobou. Po obřadu následuje přípitek novomanželů s oddávajícím a svědky.
 
Z vaší strany je potřeba zajistit hudební podkres pro nástup ženicha, nevěsty a následné gratulace. K vlastnímu obřadu je nejlepší ticho. Nebude-li vaše kapela či DJ ještě na místě, ozvučíme obřad naším Sony MHC-V77DW o výkonu 1500W se superbasem. Hudební motivy v mp3 si připravte na USB.
 
Popis svatebních bran i dalšího vybavení najdete na této stránce úplně dole v Souborech ke stažení.
 

Slavnostní oběd

 
Slavnostní tabuli realizujeme ve svatební stodole. Stolů a židlí máme dostatek, včetně základních dekorací. Stodola je plně uzavíratelná, akce v ní lze pořádat od května do října. 
 
Klasický slavnostní oběd skládající se z přípitku, polévky a hlavního jídla je doplněn nabídkou vynikajícího moravského lahvového vína z podpálavských svahů.
 
V posledních letech je často požadována lehká verze slavnostního oběda sestávajícího se ze společného slavnostního přípitku a servírované polévky. Tato varianta je vhodná pro teplé prázdninové měsíce a větší společnosti. Teplá jídla jsou pak servírována formou samoobslužného rautu bezprostředně navazujícího na slavnostní oběd. 
 
Není neobvyklá ani kombinace slavnostního oběda pro užší rodinu a ve stejném čase rautu pro ostatní hosty.
 
Mezi obědem a krájením svatebního dortu se servírovanou kávou doporučujeme alespoň dvouhodinovou pauzu.
 
   
 
Při sestavování slavnostního menu se můžete inspirovat v Nabídce občerstvení pro svatby a oslavy na Statku paní LucieNajdete ji na této stránce úplně dole v Souborech ke stažení. Nabídka je přehledem jídel a pochutin, které jsme již někdy připravovali a máme tak vyzkoušeno jejich pozitivní hodnocení hosty. Jedná se pouze o inspiraci, na přání umíme připravit téměř cokoliv. 
 
Výběr znamená volbu konkrétních položek občerstvení. S vhodnou skladbou podle preferencí vaší společnosti nebo tématu akce stejně jako s ideálním množstvím vám rádi poradíme. 
 
Pokud není uveden konkrétní dodavatel (např. u sladkostí) nebo to není zřejmé (např. u nápojů), pak vše připravujeme sami přímo na statku.
 
Při slavnostním obědě nebudou strádat ani vaši přátelé vegetariáni, vegani, celiaci či alergici na laktózu. Podmínkou je nahlášení takových stravovacích výjimek měsíc před akcí.
 
Zakládáme si na kvalitní české kuchyni připravované tradičními postupy s maximem místních surovin.
 

Raut

 
Rauty připravujeme venkovní (pod střechou ve stínu), v podstatě na přání. Rautové vybavení (sklenice, nádobí, příbory, pivní chlazení, vinotéka, grily, teplé pultíky, dohřívací servírovací hrnec apod.) máme v dostatečném počtu. 
 
Hygiena stravování je u nás na prvním místě. Vše, co má být konzumováno teplé, je servírováno v ohřívacích chefech. Pro studené potraviny máme chladící stůl.
 
 
Při sestavování svatebního rautu se můžete inspirovat v Nabídce občerstvení pro svatby a oslavy na Statku paní LucieNajdete ji na této stránce úplně dole v Souborech ke stažení. Nabídka je přehledem jídel a pochutin, které jsme již někdy připravovali a máme tak vyzkoušeno jejich pozitivní hodnocení hosty. Jedná se pouze o inspiraci, na přání umíme připravit téměř cokoliv. 
 
Výběr znamená volbu konkrétních položek občerstvení. S vhodnou skladbou podle preferencí vaší společnosti nebo tématu akce stejně jako s ideálním množstvím vám rádi poradíme. 
 
Pokud není uveden konkrétní dodavatel (např. u sladkostí) nebo to není zřejmé (např. u nápojů), pak vše připravujeme sami přímo na statku.
 
Při rautu nebudou strádat ani vaši přátelé vegetariáni, vegani, celiaci či alergici na laktózu. Podmínkou je nahlášení takových stravovacích výjimek měsíc před akcí.
 
Pokud si to nebudete výslovně přát, nepoužíváme při servírování a konzumaci rautu žádné plasty
- saláty v keramických a skleněných mísách
- sýry, šunky, pršut na keramických talířích
- teplá část v nerezových dohřívacích samoobslužných pultících a nádobách
- voda s mátou ve skleněných džbánech
- limonáda ve skleněných džbánech
- talířky / misky porcelán bílý
- příbory nerez
- pivní půllitry / nealko sklenice sklo
- sklenice na víno sklo
- panáky sklo
- hrnečky na čaj a kávu sklo
- aluminiové grilovací tácky
 

Ubytování

 
Celková ubytovací kapacita statku je k dnešnímu dni 26 lůžek v 10 pokojích, 1 přistýlka v apartmánu a 8 rozkládacích futonových lůžek (IKEA Grankulla) ve společenské místnosti. Prakticky všechny pokoje mají vlastní sociální zařízení.
 
Přehled pokojů (možnost přidání vlastní cestovní dětské postýlky):
pokoj č.1 – jednolůžkový (0)
pokoj č.2 - dvoulůžkový (1)
pokoj č.3 - třílůžkový (1)
pokoj č.4 - čtyřlůžkový (2 a více)
pokoj č.5 - čtyřlůžkový (2 a více)
pokoj č.6 - dvoulůžkový (1)
pokoj č.7 - dvoulůžkový (1)
pokoj č.8 - dvoulůžkový (1)
pokoj č.9 - dvoulůžkový (0)
pokoj č.10 - čtyřlůžkový apartmán s jednou přistýlkou, dvoupatrový (2 a více)
společenská místnost - 8 rozkládacích futonových lůžek (dřevěný rošt, matrace)
 
     
 
Pokoje prosíme uvolnit den po veselce do 10:00 k úklidu. Vnější prostory do 11:00. V případě navazující akce je potřeba uvolnit prostor stodoly (odstranění dekorací) do 10:00.
 
Vedle statku je na vlastním pozemku k dispozici rovná zatravněná plocha pro cca 5 stanů. Pro ubytování ve stanech se předpokládá naplnění lůžkové kapacity pokojů alespoň 90% (tzn. minimálně 23 obsazených placených lůžek). 
 
Svatbám poskytujeme při hromadné platbě slevu ze standardních cen řádných lůžek.
 
Není neobvyklé, že si část svatebních hostů platí ubytování sama. V takovém případě žádáme „souhrnnou objednávku“ ubytování od svatebního páru s vyznačením, kdo si ubytování platí a kdo ne.
 

Doprava

 
Pokud počet svatebních hostů požadujících ubytování přesahuje ubytovací kapacitu statku, nebo naopak bydlí v okolí a na noc se nezdrží, nabízíme vám jejich pohodlný a bezpečný rozvoz vozem Peugeot Expert Tepee.
 
Dle předchozí dohody učiněné až v den svatby běžně jezdíme Volyni, Strakonice, Vimperk, Vodňany i vzdálenější lokality. Maximální obsazenost je 7 pasažérů.
 
Nalézt další možnosti ubytování v okolí statku vám pomůžeme. Stačí nám sdělit počty a preference vašich hostů co do úrovně ubytování - ubytovna / penzion / hotel.
 
    
 

Snídaně

 
Snídaně pro ubytované hosty se skládá z:
- Česnečka paní Lucie (pro více jak 15 hostů)
- co zbude neservírováno do rautu uchováno v hygienických podmínkách (chladničce)
- dvoukváskový vacovský chléb kytička krájený, čaj, káva
 
 

Hledáte fotografa, kapelu či cukrářku?

 
Rádi vám připravíme váš svatební den podle vašich přání na míru. 
 
Spolupracujeme s opravdovými svatebními profesionály a doporučíme vám skvělé a vlastní zkušeností prověřené DJ, kapely, fotografy, barmanské show, cukrářky, kosmetičky, květinářky, …
 
     

Pronájem statku

 
Při realizaci komplexní svatební veselky neúčtujeme žádný pronájem statku.
 
Protože jsme ubytovací penzion a ne restaurace, požadujeme naplnění větší části ubytovací kapacity statku. Ve výjimečných případech pořádáme akce i bez ubytování, ale nějakou poměrnou částku za "pronájem" pak promítáme do rautu, protože údržba a další rozvoj statku jsou financovány právě z ubytování. Čím větší akce, tím je "pronájem" nižší až zanedbatelný. Možnost ubytování je vždy dobré hostům nabídnout, i kdyby si jej měli v případě zájmu uhradit sami. Když nemusíte myslet na odjezd, akce je mnohem uvolněnější.
 
Máme vykalkulovaný i čistý pronájem statku, kdy si hosté zařídí vlastní personál a kompletní catering. To zahrnuje celodenní uzavřenou společnost, využití vybavení statku, využití velké kuchyně, využití nádobí a sklenic, vnější dekorace, úklid, zapůjčení pivního chlazení apod. Všechny dosavadní akce se zatím rozhodly pro veselku bez starostí a byly za toto rozhodnutí rády. Kuchyně a servis Paní Lucie je vyhlášený i za šumavskou hranicí a dokonce i za oceánem. S rozsahem pronájmu (co všechno budete mít k dispozici - oproti jiným svatebním místům je rozsah pronájmu ohromující, z vybavení nemusíte shánět prakticky vůbec nic) a jeho cenou vás seznámíme při osobní návštěvě. Kombinaci části cateringu od nás a části od jiného dodavatele po špatných zkušenostech již neumožňujeme.
 
 

Platební podmínky

Následující platební podmínky platí pro akce pořádané od sezóny 2023. 
 
Rezervační záloha činí 20.000,- Kč a je splatná do 3 dnů od požadavku na rezervaci termínu bezhotovostně na účet na základě akceptace tzv. cenových rámců (orientační cena pro jednotlivé kapitoly svatebního rozpočtu na dospělou osobu od-do). Rezervační záloha je částečně vratná - storno více než šest měsíců před akcí 50%, méně než šest měsíců před akcí 100%.
 
První realizační záloha činí cca 50% předpokládaného celkového rozpočtu a je splatná dva měsíce před akcí bezhotovostně na účet. První realizační záloha je částečně vratná - storno více než týden před akcí 50%, méně než týden před akcí 100%.
 
Druhá realizační záloha činí cca 50% předpokládaného celkového rozpočtu a je splatná týden před akcí bezhotovostně na účet. Druhá realizační záloha je nevratná. Uhrazením druhé realizační zálohy se částka zaplacená jako rezervační záloha stává vratnou kaucí na škody či drobné doobjednávky v průběhu akce.
 
Konečné vyúčtování (vrácení celé nebo části kauce nebo případný realizační doplatek) bude provedeno dopoledne den po akci v hotovosti nebo bezhotovostně.
 
Storno podmínky: 
Rezervační záloha pokrývá náklady spojené s rezervací termínu. 
Při zrušení termínu z vaší strany platí storno podmínky uvedené výše (nebo v již zafixované nabídce). 
Pokud je zrušení termínu zaviněno vyšší mocí a měsíc před akcí není jisté, že ji bude možné uskutečnit, převedeme vaše uhrazené zálohy v plné výši na jiný vámi vybraný volný termín po dobu jednoho roku od zrušeného termínu (plus měsíce, po které během této doby nebylo možné akci uskutečnit, navíc). Při převodu do následujícího roku je nutno počítat s rezervou na meziroční navýšení cen z původní nabídky.
 
Detailně jsou platební a storno podmínky popsány v "Domovním / ubytovacím řádu Statku paní Lucie - rozšíření pro svatby a oslavy" platném od 1.1.2023 -  ZDE .
 
Nejsme plátci DPH. Fakturu nebo účet vystavíme. 
 

Odpovědi na časté dotazy

 
Uvažovali jsme o praseti na rožni, je to možné?
Grilování selete na svatbě není vhodné a zabije celý svatební raut. Naopak je to perfektní nápad na rozlučku se svobodou nebo narozeniny.
V případě zájmu vám můžeme grilování selete zajistit (rožňový gril, naložené sele i obsluhu) nebo si zařídíte vlastní. Vlastní vybavení nemáme.
Grilování celého selete má významný vliv na plánovaný rozsah rautu a grilu. Jako rozumnou variantu, pokud část vaší společnosti preferuje vepřové maso, bychom vám doporučili do grilu zařadit třeba 2-4 kg pečené burgundské šunky.
 
Můžeme si dovézt vlatní alkohol?
Ano, můžete. Ale ne vždy se vám starosti s tím vyplatí.
Doposud jsme všechny akce řešili jedním ze dvou způsobů:
1. Tvrdý alkohol od nás - Do naceněné nabídky jsme si domluvili druhy a předpokládaná množství a vlastní servírování probíhalo "na baru" až samoobsluhou. Žádné panáky nepočítáme, nacenění je po lahvích s přirážkou k nákupní ceně a připočtením minima práce na obsluhu a mytí skleniček.
nebo
2. Tvrdý alkohol vlastní - Nezajímá nás, co a kolik si dovezete, nemáme žádné špuntovné. Nacenění je napočtením více práce na obsluhu a mytí skleniček.
Každý z obou způsobů má své výhody a nevýhody. Pokud je společnost vysloveně "pařící" a je vás opravdu hodně, pak se vyplatí vlastní alkohol. Samozřejmě se vyplatí i v případě, že pivní sudy nebo alkohol dostanete svatebním darem. V 90% procentech případů se vyplatí alkohol od nás. Na rozdíl od klasických restaurací vás u nás nemile nepřekvapí útrata 100 tisíc jenom za panáky ještě před osmou hodinou večerní. Kdyby něco došlo, zásoby máme poměrně bohaté.
 
Šlo by, aby si hosté platili tvrdý alkohol sami?
Placené "panákování" jednotlivými hosty jsme zatím nikdy nerealizovali. Představit si to umíme, konzumace tak probíhá na každém plese co zajišťujeme na kulturním domě, ale realizovat to nechceme. Pro vaše hosty to nebude ani trochu komfortní a pro nás obtížné. Navíc takový postup nezapadá do koncepce na Statku pořádaných svateb a znamenal by navýšení ceny za servis. Doporučili bychom vám do pánského (dobře, tak i do dámského) koutku koupit po jednom druhu menší množství velmi kvalitního alkoholu (např. Bumbu Rum a Liquer de Tequila Rose Strawberry Cream) na mlsání a rozjezd, a pak vybrat čtyři pět druhů volně nalévaného alkoholu od nás s tím, že kdyby se vyčerpalo dohodnuté množství, osoba zodpovědná (takový váš právní zástupce a opatrovník v jednom, kterému po dobu svatby důvěřujete) povolí překročit rozpočet nebo nepovolí. Tento systém funguje velice dobře a v celkovém rozpočtu žádnou bezednou díru neudělá.
 
Jaký máme zvolit tvrdý alkohol?
Záleží na vaší společnosti, zda preferujete kvalitu nebo množství.
Každopádně vám místo pestré škály podrobně mapující nabídku českých i světových likérek doporučujeme zvolit bezpečnou pětikombinaci rum-bílé-tmavé-lehké-oblíbené. 
Rum - Pokud jen pijete, pak jeden rum střední (např. Captain Morgan Spiced Gold, Heffron, ...) kvality. Pokud hodně mícháte, tak jeden rum střední kvality doplňte i méně kvalitním rumem, klidně i tuzemským (např. Božkov Republika, Jindřichohradecký tuzemák, ...). Máte-li raději whisky, vynechejte tmavý rum.
Bílé - Pokud jen pijete, pak jedna vodka střední (např. Amundsen, Boris Jelzin, ...) kvality. Pokud hodně mícháte, tak jednu vodku kvality doplňte i levnější vodkou (např. Pražská, Hanácká, ...). Vodku velice dobře zastoupí kvalitní slivovice, gin (např. Beefeater) nebo bílý rum.
Tmavé - Něco na žaludek. Ideálně Jägermeister nebo aspoň Fernet. 
Lehké - Alkohol na hry. Nejlepší je medovina (např. Křivoklátská), ale dobře poslouží i zelená či griotka.
Oblíbené - To co máte rádi a nesmí chybět na žádné vaší akci (např. Polar, ochucené vodky, ...).
 
Jak s koláčky a dortem?
Do sladkého občerstvení se nepouštíme. Umíme to, ale každá rodina má nějaké oblíbené "rodinné stříbro" a tak pokud máte na každé oslavě své oblíbené trubičky, necháváme volné ruce k sebeprezentaci tetičkám a babičkám. 
Rada: K pečení všech drobných sladkostí je nepouštějte. Ať se budou snažit sebevíce a připraví srdíčka, čtyřlístky a pantoflíčky, pokaždé jim z toho vyjde vánoční cukroví, chutí i vůní. 
Rádi vám dáme kontakty na vyzkoušené výborné cukráře (svatební koláčky, minizákusky i svatební dorty) a vy si sami vyberete a domluvíte se.
 
Je nás hodně a chtěli bychom spát na statku, jde to?
Maximální ubytovací kapacita statku je 35 osob. V případě více spících hostů tito musí využít vlastní spacáky. Budou účtováni jako stanující ať už si postaví svůj stan nebo složí hlavu na pokoji u kohokoliv.
Pokud máte hodně hostů z daleka poradíme vám ubytování na dvou až čtyřlůžkových pokojích s příslušenstvím ve Volyni a okolí i s naším dovozem/odvozem v průběhu celé akce (8 minut jízdy). Všechna esterní ubytování jsou udržovaná, čistá a na jednu noc určitě nikoho neurazí.
 
Co čokofontána?
Čokofontánu nevlastníme, ale můžeme ji zajistit včetně veškerých surovin a příslušenství. Nebo si dodáte vlastní a my se postaráme o suroviny a provoz. Měli jsme v rautu čokofontánu několikrát, od malých po metrovou, ale pro svatbu se nám jeví jako nadbytečná.
 
Jak je to s obsluhou hostů?
Zajišťujeme neustálý úklid a doplňování rautu a čistého nádobí. Obsluha rozlévá alko i nealko na barovém pultu s výčepem, později v noci je servis samoobslužný.
Plně obsluhován je slavnostní oběd a krájení dortu. V tomto čase je na 10 hostů je vyčleněn 1 člen personálu.
Žádný roznos nápojů neprovádíme, kromě slavnostního oběda (pivo, víno, nealko) a kávy ke krájení dortu. Pokud nám ukážete babičku na vozíku nebo nesmělou tetičku, zvlášť se o ně postaráme. 
Raut je plně samoobsužný, použité nádobí se odkládá na zvlášť určený označený stůl. Jednoduché pravidlo zní: „Co mi přinesli, to také odnesou. Co jsem si přinesl, to také odnesu.“
 
Můžeme na dvoře po obřadu házet rýži?
Dvůr je zatravněný a můžete na něm na novomanžele sypat i házet cokoliv přírodního. Tedy i rýži nebo třeba sušené či čerstvé okvětní lístky. Házení ozdob umělého původu není povoleno a speciálně konfety ze staniolu či celofánu jsou přísně zakázány.
Ve stodole se zdržte házení čehokoliv.
 
Jaké zvolit pivo?
Nacházíme se v kraji strakonického Dudáka, kterýžto poslední městský pivovar v republice vaří tradiční a nepasterizované pivo. Ano, je chuťově specifické a pro jedince odkojené Radegastem či Rohozcem může být sladší. Rozhodně je však opravdovější a uvěřitelnější než unifikovaná europiva z pivovarů provozovaných nadnárodními giganty.
Doporučujeme vám vynikající jedenáctku Otavský zlatý nebo světlou dvanáctku Klostermann ze Strakonic. Máte-li velkou společnost, přidejte malý soudek polotmavé třináctky Klostermanna, uděláte radost i ženám. Je-li na vás dvanáctka silná, není špatnou volbou ani nefiltrovaná jedenáctka Sklepák.
Samozřejmě vám rádi připravíme i Kozla, Gambrinus (jedenáctka Excelent se hodně zlepšila), Budějovický Budvar, Bernarda, Pilsner Urquell ("plznička" je oproti ostatním nákladnější) i cokoliv jiného, co si budete přát. Naražeče "bajonet" a "žehlička" máme, naražeč "kombi" ne. Maximální počet výčepních kohoutů jsou tři.
Kdyby se pivo náhodou vypilo, máme v rezervě neustále připraven 20l soudek Otavského zlatého.
 
Můžeme mít na stolech svíčky a na dvoře tančit s prskavkami?
Svíčky - ano, ale pokud je chcete mít na stolech zapálené, musí být vždy v uzavřeném svícnu (například ve sklenici, v misce), aby nekapaly a nešly převrhnout. Pěkné jsou plovoucí svíčky rozmístěné v 5l sklenicích po dvoře.
Prskavky - ano, není problém. Po vypálení přijdou do kyblíku s vodou.
Lampiony zavěšené - uvnitř stodoly ne, venku po dohodě.
Ohňostroj - ne.
Létající lampiony štěstí - rozhodně ne (v létě hasiči celoplošně zakázáno).

 

Soubory ke stažení

Svatební dotazník, na základě kterého vám dokážeme sestavit naceněnou nabídku, je ke stažení  ZDE .

Rozměry stodoly, návrhy na rozložení stolů a popis svatebních bran i dalšího vybavení jsou ke stažení ZDE.

Nabídka občerstvení pro svatby a oslavy na Statku paní Lucie je ke stažení   ZDE  .

Domovní / ubytovací řád Statku paní Lucie je ke stažení ZDE.

Domovní / ubytovací řád Statku paní Lucie - rozšíření pro skupinové akce je ke stažení ZDE.

Domovní / ubytovací řád Statku paní Lucie - rozšíření pro svatby a oslavy je ke stažení ZDE.

Přehledový obrázek Parkování svateb - 1 je ke stažení ZDE

Detailní obrázek Parkování svateb - 2 je ke stažení ZDE.

Výše uvedené dokumenty se vztahují k sezóně 2024. Pro sezónu 2025 a další může dojít k dílčím změnám.

V případě problémů s dostupností nebo stahováním výše uvedených souborů nás, prosíme, kontaktujte. Děkujeme.

 

Ještě jste se nerozhodli?

 
V čem je Statek paní Lucie jiný a výjimečný?
 
Oproti jiným svatebním místům nabízíme:
 
Vysoce individuální přístup ke každé veselce a vnímavost vašich přání a představ.
Nutnou podmínkou pro rezervaci termínu je vaše osobní návštěva na Statku paní Lucie. Vše vám ukážeme a vysvětlíme a také vás vyzpovídáme, co se vám líbí, co vám chutná, o čem sníte, když si představujete váš svatební den. Každý člověk je originál a originální a nezapomenutelná by měla být i vaše svatební veselka.
 
Bezplatnou možnost využití statku k dekoracím den před akcí od 11:00.
Při sobotní veselce máte celý statek k dispozici už v pátek od 11:00. Můžete si jej celý vyzdobit sami, pozvat si na to profesionální agenturu, nacvičit správný počet kroků nástupu k obřadu nebo třeba narazit sud a užít si poslední den  "svobody".
 
Bezplatné využití množství svatebních dekorací a doplňků (při vlastní práci na vyzdobení).
Rozsáhlá půda Statku paní Lucie ukrývá v uzavřených průhledných krabicích nepřeberné množství svatebních dekorací a doplňků. Držíme se přírodních materiálů (sklo, dřevo, keramika, ocel, juta, ...), bílé barvy a českého jazyka (nápisy). Vybrat a využít pro stylizaci své veselky můžete cokoliv.
 
Nulový pronájem při realizaci komplexní veselky s ubytováním.
Pokud u nás uspořádáte kompletní svatební veselku (se slavnostním obědem nebo jen s rautem z našeho vlastního cateringu) a využijete ubytování na Statku paní Lucie, NEÚČTUJEME ŽÁDNÝ PRONÁJEM svatebního místa.
 
Konečný rozpočet celé akce předem bez rizika nečekané mnohatisícové útraty jenom na baru.
Nabídkový rozpočet má minimálně 14 stran a v zafixované verzi je pro nás objednávkou, tzn. nedostanete od nás nic míň, ale pokud si to nebudete výslovně přát, také nic víc. Konkrétně - pokud se např. vypije dohodnutý počet míchaných drinků, zeptáme se vás nebo vámi pověřené osoby, zda míchat dál a kolik, nebo zda již dále nemíchat. Žádný z hostů tak nezneužije vaší pohostinnosti a nezpůsobí vám nepředpokládanou útratu za nejdražší panáky na baru (jak se to běžně děje na hotelech a v restauracích).
 
Skutečně poctivou domácí kuchyni, jak ji už ani neznáte.
Budete sami překvapeni, jak může chutnat svíčková (jen z čerstvé zeleniny a smetany), domácí karlovarské knedlíky, maso od místních řezníků z jihočeských chovů (žádné vodou napíchané podivnosti zabalené v hyper/super igelitu), polévka z hovězí oháňky, banketní řízečky z vepřové pečeně nakládané tři dny před smažením, domácí křehké hamburgrové bulky, o vyhlášeném tataráku nemluvě. Nenajdete u nás žádné konzervanty, glutamáty, Maggi, Podravky a podobnou chemii. O Statku paní Lucie se říká, že je u nás "svět ještě v pořádku".
 
Neomezenou konzumaci vody, kávy a čaje
V létě je teplo a my nechceme vaše hosty omezovat individuálními objednávkami předražených karaf s vodou a káv. Bez omezení (jako "bezedný pohárek") je vám po celý svatební den k dispozici voda s mátou a citronem (v kojenecké kvalitě) a kávomat Animo OptiFresh Bean s náplněmi 100% zrnková káva Arabica, 100% sušené mléko a čokoláda, který vám ZCELA ZDARMA připraví řadu teplých nápojů (nic se do něj neháže, jen mačká). Bohatý výběr kvalitních balených čajů je také k volnému užití.